Siirry sisältöön

NAD on yksi HiFi Klubbenin rakastetuimmista merkeistä, eikä sattumalta. NAD keskittyy tarjoamaan huippuluokan äänenlaatua ja vahvaa suorituskykyä jokaisella eurolla. Jos arvostat puhdasta ääntä ilman turhaa koristelua, ylimääräisiä nappuloita tai hienostelua, NAD on valintasi!

Suodata ja lajittele
55 tuotetta
Näytetään 42 tuotetta 55

Mahtavaa ääntä jo yli 40 vuotta

Siitä lähtien, kun pieni harmaa 3020-vahvistin mullisti hi-fi-alan vuonna 1977, NAD on tunnettu markkinoiden parhaasta äänenlaadusta hintaluokasta riippumatta. NAD ei tähtää kiiltävään ulkokuoreen tai helppoihin ratkaisuihin. Laitteissa on kaikki tarpeellinen – eikä mitään turhaa! Näin voidaan keskittyä siihen, että laatu pysyy korkealla. NADin ainutlaatuisten MDC-moduulien ansiosta voit päivittää useita malleja uusimpiin toimintoihin ilman, että tarvitsee vaihtaa koko laitetta.

Suunniteltu todellisuutta varten

Paperilla kaikki näyttää hyvältä, mutta todellisuus on eri asia. NAD-tuotteet on luotu soittamaan oikeaa musiikkia oikeissa kaiuttimissa – ei pelkästään labratorion testitaajuuksia. Tämä tarkoittaa laadukkaita komponentteja, vahvaa virtalähdettä ja rakennetta, jossa jokainen tekninen ratkaisu tähtää äänenlaatuun. Mukana on myös ainutlaatuinen PowerDrive-teknologia, jonka ansiosta NAD-vahvistin soi voimakkaammin ja puhtaammin kuin saman luokan kilpailijat. Näin oli jo silloin, kun legendaarinen suunnittelija Bjørn Erik Edvardsen teki 3020-mallin – ja näin on yhä!

Korvasi eivät petä

NAD-ääni on aina uskomattoman puhdas, dynaaminen ja mukaansatempaava, kuuntelitpa sitten musiikkia stereona tai nautit monikanavaista surround-ääntä kotiteatterissasi. Jokainen NAD-tuote, aina all-in-one iPod-kaiuttimista raskaampiin high-end-vahvistimiin, on luotu tarjoamaan huippuluokan äänen elämyksiä. Unohda siis tekniset speksit ja anna korviesi tehdä päätös!

  • Maksimaalista keskittymistä äänenlaatuun ja voimakkuuteen
  • Ratkaisuja sekä musiikkiin, kotiteatteriin että iPodille
  • Sekä budjettimalleja että high-end-vaihtoehtoja
  • Yksinkertainen ja toimiva muotoilu
  • Useita malleja voi päivittää moduuleilla

HiFi Klubben x NAD:

Jos hi-fi-ala olisi heimo, olisivat NAD ja HiFi Klubben veriveljiä. Neljän vuosikymmenen yhteinen historia on luonut näiden kahden toimijan välille ainutlaatuisen kumppanuuden.

NAD on ollut HiFi Klubbenin keskeinen tuotemerkki lähes alusta asti. New Acoustic Dimension, josta NADin nimi muodostuu, syntyi alun perin yhteistyöprojektina ja oli vuosien ajan jakelijoiden ja vähittäiskaupan asiantuntijoiden ohjaama. Tavoitteena oli tarjota asiakkaille laadukkaampaa elektroniikkaa, ja tuotekehittäjille annettiin tarkkaa tietoa siitä, mitä tuotteita markkinat tarvitsivat. Vuonna 1980 NADin Pohjois-Amerikan jakelija Gord Simmonds ja Peter Lyngdorf istuivat tuotekomiteassa keskustellen juuri näistä tarpeista – näin heidän yhteistyönsä sai alkunsa.

”Peterin liiketoimintamalli oli huomionarvoinen ja ainutlaatuinen jakelijoiden keskuudessa. Me muut toimimme perinteisemmin, tukeutuen riippumattomien jälleenmyyjien verkostoon ja pyrkien vakuuttamaan heidät ottamaan tuotteitamme myyntiin. Peter kiersi järjestelmän avaamalla omat liikkeensä,” kertoo Gord Simmonds, NADin omistavan Lenbrookin toimitusjohtaja.

Globaalisti tarkasteltuna NAD on pienempi yritys, joka kilpailee jättiläisten kanssa. Siksi on kullanarvoista, että heillä on kumppani, joka historian ja tiiviin yhteistyön ansiosta kohtelee NADia kuin omaa brändiään. Uudet NAD-tuotteet otetaan nopeasti osaksi HiFi Klubbenin valikoimaa, ja NAD saa nopeasti palautetta asiakkaiden mielipiteistä. Jos tuotteessa ilmenee pienikin ongelma, NAD saa tiedon heti voidakseen ratkaista sen. Gord Simmonds sanoo:

"Olemme aina kuunnelleet tarkasti, mitä he tarvitsevat liikkeisiinsä. He myös pitävät meidät ajan tasalla Euroopan markkinoista, joille kohdistuu puolet myynnistämme."

HiFi Klubbenilla on tiivis yhteys asiakkaisiinsa, minkä ansiosta he osaavat tunnistaa markkinatrendit ja muutokset nopeasti. Esimerkiksi musiikin suoratoisto oli vielä kymmenen vuotta sitten uutta, mutta HiFi Klubben oli nopeasti keskustelemassa NADin kanssa asiaankuuluvista alustoista.

"Tämä johti Bluesoundiin, joka kuuluu Lenbrookiin, mutta konsepti sai alkunsa dialogista HiFi Klubbenin kanssa,” Gord Simmonds kertoo ja jatkaa:

“Toinen todella mielenkiintoinen osa yhteistyötämme on Peter Lyngdorfin ja hänen tiiminsä aktiivinen osallistuminen erilaisiin äänimaailman projekteihin. Esimerkkinä on uusi vahvistinteknologia Purifi, jossa Peter Lyngdorf on sijoittajana. NAD M33 -vahvistin on maailman ensimmäinen tuote, joka hyödyntää Purifi-teknologiaa.”

HiFi Klubbenin liiketoimintamalli herätti 1980- ja 1990-luvuilla kohua Tanskan hi-fi-alalla. NADin jakelijoiden keskuudessa Peter Lyngdorf tunnettiin kuitenkin edelläkävijänä, joka panostaa täysillä ideoihinsa. Tämä omistautuminen on Gord Simmondsin mukaan tarttunut myös HiFi Klubbenin kulttuuriin:

"Kun he uskovat johonkin, he menevät sitä kohti."

Simmondsin mukaan tanskalaiset ovat yleisesti ottaen edistyksellisempiä, kun taas kanadalaiset lähestyvät asioita hillitymmin. NADin ja HiFi Klubbenin yhteistyössä nämä kaksi vahvaa kulttuuria kuitenkin täydentävät toisiaan ja pystyvät hyödyntämään erilaiset lähestymistavat:

"He vievät meidät hieman pidemmälle kuin mihin olisimme itse päässeet. Esimerkiksi suoratoisto ja brändimme modernisointi ovat hyviä esimerkkejä. Meillä oli mahdollisuus tarjota jotain uutta, ja HiFi Klubben kannusti: Miksi emme tarttuisi siihen ennen muita? Miksi emme mullistaisi hi-fi-teollisuutta korkearesoluutioisella suoratoistolla? Pääsimme markkinoille ensimmäisinä, ja olemme siitä todella ylpeitä. Se on ollut meille mahtavaa.”

2_NADM10BK_1920x1080.jpg

HiFi Klubben omisti NADin vuosina 1992–1999. Tuolloin HiFi Klubben halusi palata vähittäiskaupan juurilleen ja etsi yritykselle sopivaa ostajaa. Oli luonnollista, että Pohjois-Amerikan NAD-jakelija osti yrityksen: NAD keskittyi vahvasti kotiteatterivahvistimiin, ja Yhdysvaltojen markkinat olivat tässä ratkaisevan tärkeät.

"HiFi Klubbenin johto oli kaukonäköinen. He ymmärsivät, että NADin oli kilpailtava muuttuvilla markkinoilla, joilla uudet liiketoimintakategoriat olivat keskeisiä. Luulen, että he uskoivat, että jos tuotekehitys jatkuisi Euroopassa, se jäisi ajan myötä jälkeen."

On täysin luonnollista, että Gord Simmonds tietää, mitä HiFi Klubbenin johto ajatteli vuonna 1999. Yritykset tuntevat toisensa perin pohjin, ja keskusteluissa toistuvat sanat kuten luottamus ja avoimuus. He tukevat toisiaan – tämäntyyppinen sisäänrakennettu luottamus syntyy, kun yhteistyö on kestänyt pitkään ja perustuu täydelliseen läpinäkyvyyteen.

"Emme ole täydellisiä. Vuosien varrella on sattunut asioita, joissa HiFi Klubben on joutunut kantamaan vastuun meidän virheistämme. Samalla he ovat tehneet päätöksiä, jotka eivät ole aina olleet meidän etujemme mukaisia. Mutta olemme aina pystyneet keskustelemaan asioista ja laatimaan suunnitelman. Pohjimmiltaan kumppanuus on nyt vahvempi kuin koskaan. Ensimmäiset 40 vuotta ovat olleet upeita, ja odotamme innolla, mitä tulevat vuodet tuovat mukanaan."