Siirry sisältöön

HiFi Klubbenissa olemme myyneet Sonosia pidempään kuin kukaan muu markkinoilla, ja tunnemme järjestelmän pienintäkin yksityiskohtaa myöten. Tarjoamme sinulle laajimmat valinnanmahdollisuudet ja parhaan asiantuntevan neuvonnan ennen ostopäätöstä, ja räätälöimme Sonos-ratkaisun, joka sopii täydellisesti sisustukseesi ja budjettiisi. Saat lisäksi 3 vuoden aitotakuun kaikille tuotte illeilman lisäkustannuksia. Teemme Sonosista paremman – tule HiFi Klubbeniin ja koe ero!

Sonosin langattomat kaiuttimet sopivat kaikkiin kodin huoneisiin, ja niiden avulla voit helposti ja tyylikkäästi parantaa myös televisiosi äänenlaatua. Olohuoneessa Sonos tarjoaa todellisen musiikkielämyksen aidolla hi-fi-äänellä.

  • Erittäin helppo asentaa ja käyttää päivittäin – sopii kaikille
  • Laaja valikoima suoratoistopalveluja Sonos-sovelluksessa, mukaan lukien YouSee Musiikki
  • Erittäin vakaa Wi-Fi-yhteys
  • Monipuoliset ja tyylikkäät ratkaisut
  • TV-äänen parantamiseen
  • Sekä pieniä että suuria langattomia kaiuttimia sekä aitoja hi-fi-ratkaisuja olohuoneeseen

HiFi Klubben x Sonos

HiFi Klubben oli edelläkävijä suoratoistoteknologiassa ja löysi ainutlaatuisen alustan Sonosista, joka on musiikin suoratoistolle samaa kuin mitä Apple oli älypuhelimille. Tänään suuri osa HiFi Klubbenin asiakkaita omistaa Sonos-tuotteita.

Aina uuteen teknologiaan tarttuminen ei ole ollut täysin mutkatonta, ja HiFi Klubben on joskus ollut jopa liian aikaisessa uusien ratkaisujen kanssa – erityisesti suoratoiston suhteen. Yrityksen kokeilut sisälsivät muun muassa Palm Butlerin, joka jakoi ääntä antennikaapeleilla, Kissin, joka kehitti suoratoisto-adapterin ja kiintolevyyn perustuvan kuvansuoratoistimen, sekä Multitainerin, jonka tarkoituksena oli suoratoistaa elokuvia ja musiikkia suoraan televisioon. Yksikään näistä ei toiminut täysin odotusten mukaisesti. Ongelma ei välttämättä ollut suoratoisto internetistä, vaan sen aikainen Wi-Fi ei yksinkertaisesti ollut tarpeeksi hyvä. Ihmiset eivät halunneet käyttää LAN-kaapeleita, ja antenniverkotkaan eivät toimineet luotettavasti. Suurin haaste oli yhteyden katkeilu: musiikki ja kuva pätkivät tai pysähtyivät kokonaan, joko huonon yhteyden tai sen takia, että muut perheenjäsenet käyttivät samaa internetyhteyttä. Mutta sitten tuli Sonos.

"Sonos teki sen, mihin kukaan muu ei pystynyt. He loivat oman Wi-Fi-universuminsa ja varmistivat ensimmäisinä vakaan musiikin suoratoiston ilman katkoksia", kertoo HiFi Klubbenin hallituksen puheenjohtaja Klaus Phillipsen, joka oli mukana löytämässä Sonosin potentiaalin.

"Mieluummin pizzalaatikko"

Sonosin ja HiFi Klubbenin kumppanuus on ollut hedelmällinen molemmille osapuolille. Sonos on tärkeä tuote HiFi Klubbenin hyllyillä, ja HiFi Klubben on ollut Sonosin eturintama Pohjois-Euroopassa, ennen kuin brändi nousi esiin muilla suurilla markkinoilla.

Sonos on myös hyötynyt HiFi Klubbenin asiakasymmärryksestä. Kun vanha Connect:Amp, joka tuli markkinoille vuonna 2007 nimellä ZP100, piti uudistaa kymmenen vuoden jälkeen, toimitusjohtaja Christoffer Arensbach ja tuotejohtaja Jens Holst Larsen kutsuttiin kehityskokoukseen Sonosin Kööpenhaminan toimistolle. Siellä projektipäällikkö Benji Rappoport ja suunnittelija Philippe Vossel esittelivät kolme ehdotusta tulevan Sonos Ampin muodoksi: pystysuoran suorakulmion, laatikon, joka muistutti kenkälaatikkoa, sekä kompaktin pizzalaatikon muotoisen mallin.

Benji Rappoportin suosikki oli pystysuora malli, mutta Christoffer Arensbach ei ollut vakuuttunut – se ei mahtuisi racktelineeseen, joka on olennainen osa ammattimaisten äänijärjestelmien asennuksia. Sama ongelma oli kenkälaatikkoversiossa. Pizzalaatikon kokoinen malli sen sijaan oli selvä voittaja. Kuluttaja-asiakkaat arvostavat Sonosin tyylikkäitä, ohuita kaiuttimia, mutta ammattilaisille, jotka ostavat eniten Sonos Amp -yksiköitä, tuotteen on mahduttava rackeihin, joita käytetään räätälöidyissä monihuoneäänentoistojärjestelmissä. Tapahtuman ja tuotekehityksen yhteistyön tarina päätyi Wired-lehden toimitukseen, joka on arvostettu teknologian uutisia käsittelevä aikakauslehti. He julkaisi tarinan vuonna 2018.

Kasvutavoitteet haastavat strategian

Eksklusiiviset jakelusopimukset ovat olleet yksi HiFi Klubbenin strategian kulmakivistä, ja näin on edelleen Pohjoismaissa. Keskittymällä harvoihin, mutta eksklusiivisiin tuotemerkkeihin, voidaan jokaiselle brändille luoda suurempi myyntivolyymi kuin mitä markkinat muuten pystyisivät tuottamaan. Tämä varmistaa HiFi Klubbenille alhaiset, kilpailukykyiset ostohinnat tavarantoimittajilta. Samalla yritys pystyy selviytymään ja tarjoamaan tuotteita hinnoilla, jotka kilpailevat Euroopan verkkokauppojen kanssa. Mutta tämä strategia joutui haasteisiin Sonosin kasvutavoitteiden myötä.

"Sonos on sijoitusrahastojen omistuksessa, ja niiden tavoitteena on kasvu. Ne ovat sijoittaneet Sonosiin satoja miljoonia dollareita tehdäkseen siitä tulevaisuudessa mahdollisimman arvokkaan. Meillä oli Sonosin yksinoikeusjakelu Skandinaviassa monta vuotta, ja teimme sen hyvin, mutta heidän oli pakko laajentaa markkinoitaan", kertoo hallituksen puheenjohtaja.

Se, ettei HiFi Klubben enää ole Sonosin yksinoikeusjakelija Skandinaviassa, ei ole osoittautunut ongelmaksi. Vaikka Sonos saavutti tavoitteensa ja on nyt pörssilistattu, yritys on silti pystynyt säilyttämään liiketoimintansa hallinnan. Brändin arvo ei ole kärsinyt kasvun myötä. Lisäksi HiFi Klubben kilpailee menestyksekkäästi rinnakkain muiden jälleenmyyjien kanssa ja pystyy yhä vastaamaan hintatasoon – tarjoten samalla pidennetyn takuun ja ensiluokkaisen asiakaspalvelun, joita asiakkaat arvostavat.


Konekäännös havaittu

Hups. Näyttää siltä, että käytät konekäännöstyökalua tämän sivun katseluun. Vaikka se voi olla kätevää, se voi aiheuttaa odottamatonta käyttäytymistä ja joissakin tapauksissa tehdä sivusta epävakaan tai jopa käyttökelvottoman.

Parhaan käyttökokemuksen saamiseksi suosittelemme käännöstyökalun poistamista käytöstä. Jos päätät jatkaa, huomioithan, että jotkin toiminnot eivät välttämättä toimi oikein.